donderdag 22 september 2011

Wie heeft de kleding gemaakt die jij aanhebt?

Bijna alle kleding van de kinderen is tweedehands. (behalve sokken en ondergoed) Het zijn of krijgertjes of ik koop ze op de kledingbeurs en heel soms via marktplaats. Als ik tweedehandskleding koop let ik niet op het merk, maar bij nieuwe kleding heb ik mijzelf voorgenomen daar steeds meer op te gaan letten, omdat ik zo treurig wordt van de verhalen over kinderarbeid en mensonterende arbeidsomstandigheden.

Waarom bij tweedehands dan niet? Ik heb het idee dat ik dan juist goed bezig ben voor mens en milieu omdat je kleding nog een tweede kans geeft, ipv dat er voor mij nieuw moet worden gemaakt.

Nu heb ik een site gevonden waar je precies kunt bekijken hoe mens- en milieuvriendelijk jou favoriete kledingmerk is. Klik maar eens HIER

Geen opmerkingen: